Nyelvvizsga hiányában ki nem adott oklevelek ügyintézése

A Kormány tájékoztatója
a nyelvvizsga hiányában át nem vett oklevelek ügyintézéséről

Az új koronavírus által okozott járvány az egész világot, így hazánkat is sújtja. A Kormány mindent megtesz annak érdekében, hogy megvédje a magyar emberek egészségét és életét.

A magyar emberek egészségének és életének megóvása mellett a Kormány kiemelten fontosnak tartja a vírus által okozott gazdasági károk enyhítését, a munkahelyek megőrzését, a munkahelyteremtést, a gazdaság beindítását, ezért Gazdaságvédelmi Akciótervet dolgozott ki.

A Gazdaságvédelmi Akcióterv munkahelyteremtési programjának részeként valamennyi hallgató/volt hallgató mentesül az előírt nyelvvizsga kötelezettség teljesítése alól, aki 2020. augusztus 31-ig sikeres záróvizsgát tesz, vagy tett, de az oklevél megszerzésének feltételéül előírt nyelvvizsgát nem tette le.

A mentesség érvényes a régi főiskolai és egyetemi képzésekre, a felsőoktatási szakképzésre, az alapképzésre, a mesterképzésre és az osztatlan képzésre is. A mentesség akkor is érvényes, amennyiben az adott képzésen esetleg több nyelvvizsga megléte az előírás, vagy felsőfokú, illetve szakmai nyelvvizsga van előírva.

Egyes esetekben – különösen a régebben záróvizsgázottak esetében – szükség lehet az oklevél kiállításhoz adategyeztetésre, mivel az oklevél közokirat, ezért csak az aktuális adatokkal kerülhet kiállításra. Az adategyeztetésben kérjük szíves együttműködésüket!

Tisztelettel:

Prof. Dr. Bódis József
felsőoktatásért, innovációért és szakképzésért felelős államtitkár
Innovációs és Technológiai Minisztérium


A PTE Természettudományi Kar tájékoztatója
a nyelvvizsga hiányában át nem vett oklevelek ügyintézéséről

A vonatkozó kormányrendelet értelmében valamennyi hallgatónk/volt hallgatónk mentesül az előírt nyelvvizsga kötelezettség teljesítése alól, aki 2020. augusztus 31-ig sikeres záróvizsgát tesz, vagy tett, de az oklevél megszerzésének feltételéül előírt nyelvvizsgát nem tette le.

A PTE megkezdte a szükséges nyomtatványok beszerzését, így amint azok megérkeznek, és az adategyeztetés sikeresen lezárul, haladéktalanul kiállítjuk és postázzuk az oklevelet. Az oklevél elkészültéről és a postázásról értesítést küldünk az Ön által megadott, jóváhagyott email címre.

Kérjük, hogy amennyiben sikeresen záróvizsgázott karunk valamely szakán, de nyelvvizsga hiányában nem kapta meg oklevelét, kezdje meg az adategyeztetést az alábbi módon.

Az adategyeztetéshez szüksége lesz személyi igazolványának, lakcímkártyájának, szakirányú továbbképzés esetén bemeneti oklevelének fényképére vagy szkennelt képére. Kérjük, hogy kattintson az alábbi linkre és adja meg a kért adatokat.

ADATEGYEZTETŐ ŰRLAP

A járványügyi helyzet végéig postai úton küldjük meg az okleveleket. Amennyiben a veszélyhelyzet utáni időszakban személyesen szeretné átvenni oklevelét, kérjük, az adategyeztető űrlapon jelezze.

Az oklevél várható elkészültéről és a postázás dátumáról nem tudunk tájékoztatást nyújtani, ezért kérjük, ez ügyben ne keressék a Tanulmányi Osztályt.

Az Oktatási Hivatallal és az Innovációs és Technológiai Minisztériummal közösen azon dolgozunk, hogy az oklevelek kiállítása minél gördülékenyebben megvalósuljon.

Kérdés esetén kérjük, forduljon a Tanulmányi Osztály munkatársaihoz a ttkto e-mail címen.

Szíves megértésüket és türelmüket köszönjük!

Tisztelettel:

Heisenberger Zsolt
osztályvezető
PTE TTK Tanulmányi Osztály

Weboldalunkon cookie-kat (sütiket) használunk, hogy teljesebb szolgáltatást nyújtsunk látogatóink részére.
Bővebb információk »

Rendben